Technické údaje o voze | |
Typ: Karosa ŠL 11 – 1310 | Míst k sezení: 45 |
Rok výroby: 1973 | Míst k stání: 30 |
Karoserie: Karosa Vysoké Mýto | Délka: 11,170 m |
Typ motoru: Liaz ML 634 | Výška: 3,120 m |
Objem válců: 11940 cm3 | Šířka: 2,500 m |
Výkon: 148,5 kW | Pohot. hmot.: 9,2 t |
Podvozek: samonosná karoserie | Celk. hmot.: 15,28 t |
Představujeme–li vozidla Škoda-bus klubu, nesmíme opomenout v pořadí druhé vozidlo v naší sbírce. Šlo o autobus, který po vyrobení roku 1973 sloužil u Československé lidové armády ve Vyškově. V roce 1979 prošel generální opravou a roku 1995 v armádě dosloužil a byl odprodám oddílu vodních skautů Omaha Plzeň. Ti jej využívali až do roku 2001, kdy byl odprodán našemu členovi, jenž autobus uvedl do stavu, v jakém tato vozidla jezdila v MHD v Plzni v letech 1979 – 1990.
Roku 2003 si dokonce zahrál v jednom z dílů cyklu Osudové okamžiky, když pan režisér Martin Skyba natáčel dokument o nehodě linkového autobusu s vojenskou cisternou, která se roku 1982 stala na silnici I/5 (dnes II/605) mezi Svojkovicemi a Holoubkovem.
Působení v našem sdružení však pro tento vůz skončilo v roce 2005 na podzim, kdy byl nahrazen zachovalejším autobusem stejného typu (ev.č. 282), avšak mladšího data výroby. Ten byl v prosinci 2004 získán od Hasičského záchranného sboru Plzeň. Pro nedostatek místa v tehdejším krytém stání, kde naše sdružení působilo, byl odprodán jinému sběrateli. Dnes je tento autobus v okolí Prahy.
Další informace o vozidlu na webu Seznam-autobusu.