Karosa LC 735

Technické údaje o voze
Typ: Karosa LC 735 Míst k sezení: 45+1
Rok výroby: 1983 Míst k stání: 0
Karoserie: Karosa Vysoké Mýto Délka: 11,170 m
Typ motoru: Liaz ML635 Výška: 3,120 m
Objem válců: 11940 cm3 Šířka: 2,500 m
Výkon: 148,5 kW Pohot. hmot.: 9,5 t
Podvozek: samonosná karoserie Celk. hmot.: 16,0 t

Karosa LC 735 je model dálkového a zájezdového autobusu, který vyráběla společnost Karosa Vysoké Mýto v letech 1982 až 1991 (funkční vzorek již v roce 1977). Tyto vozy jsou přímými nástupci typu Karosa ŠD 11.

Autobusy LC 735 koncepčně vycházejí z meziměstského linkového vozu Karosa C 734, který se stal základním modelem karosácké řady 700. Vůz LC 735 je dvounápravový autobus s polosamonosnou karoserií panelové konstrukce a motorem umístěným za zadní nápravou. V pravé bočnici se nacházejí dvoje výklopné dveře. První (před přední nápravou) jsou dvoukřídlé, zadní (za zadní nápravou) jsou jednokřídlé a většinou slouží pouze jako nouzový východ. Pohodlné polohovatelné sedačky pro cestující, rozmístěné 2+2 se střední uličkou, jsou umístěny na vyvýšené podestě a díky tomu má zavazadlový prostor mezi nápravami objem 5 m3. Nad sedadly jsou připevněny police se síťkami pro příruční zavazadla (na rozdíl od typu LC 736, kde jsou police s pevným dnem a navíc je tudy přiváděn vzduch nad každé sedadlo). V prostoru předních dveří je často umístěna sklopná sedačka pro zájezdového průvodce.

První autobus LC 735 byl vyroben již roku 1977, jednalo se ale pouze o funkční vzorek interně označený LC1. Tento vůz byl typický svými dvoukřídlými dveřmi za zadní nápravou. V roce 1982 byly vyrobeny dva vozy LC 735, jeden zkušební, druhý pro Úřad předsedy vlády ČSR. Sériová výroba se rozběhla roku 1983 a trvala až do roku 1991, kdy byla jejich produkce zastavena především z důvodu požadavku vyššího komfortu pro cestující, který souvisel se společensko-ekonomickými změnami na konci 80. let 20. století. Vozy LC 735 a LC 736 začaly být přeřazovány z mezinárodních spojů a zájezdů na vnitrostátní dálkové linky. Model LC 735 byl po ukončení výroby nahrazen typem C 735, který lépe vyhovoval svými druhými dveřmi. V letech 1977–1991 bylo vyrobeno celkem 6519 autobusů LC 735.

Náš autobus byl odkoupen v říjnu roku 2007 od soukromého dopravce z Rožnova pod Radhoštěm. V průběhu roku 2009 prošel opravou většího rozsahu a obdržel nový žluto-bílý lak. Cílem opravy bylo přiblížit vzhled vozidla stavu po vyrobení.

Část tohoto textu byla převzata z Wikipedie a je uvolněna pod licencí CC-BY-SA 3.0.                            

Odpovědná osoba: +420 608 411 256, p. Libor Had


Fotogalerie

Komentáře jsou uzavřeny.