Technické údaje o voze | |
Typ: Karosa B 731.20 | Míst k sezení: 31 |
Rok výroby: 1988 | Míst k stání: 59 |
Karoserie: Karosa Vysoké Mýto | Délka: 11,170 m |
Typ motoru: Euron | Výška: 3,120 m |
Objem válců: 11940 cm3 | Šířka: 2,500 m |
Výkon: 148,5 kW | Pohot. hmot.: 9,5 t |
Podvozek: samonosná karoserie | Celk. hmot.: 16,0 t |
Autobusy řady 700 nahradily na počátku osmdesátých let zdařilou řadu autobusů Š11. Vyráběly se od roku 1981 ve třech základních modifikacích B (městský), C (linkový) a LC (zájezdový). Později se výrobní program rozšířil i na kloubová vozidla v modifikacích pro městské a linkové provedení. Autobusy pro městský provoz byly zpočátku vybaveny pouze automatickou převodovkou PRAGA, ale po roce 1986 se začínaly osazovat i mechanickými pětistupňovými převodovkami. Výroba autobusů řady 700 skončila roku 1995 a byla nahrazena modernizovanou verzí řady 900.
Náš autobus byl vyroben v roce 1988 a zařazen do stavu autobusů DP města Plzně pod evidenčním číslem 385. V roce 2001 prošel ve firmě Zliner Zlín generální opravou s modernizací, při které byl vybaven informačním systémem Buse a protiskluzovou krytinou ALTRO. Jeho službu v plzeňské MHD zakončila v roce 2006 nehoda s osobním automobilem, při které byla poškozena zadní část autobusu. PMDP se v zledem ke stáří vozu rozhodly autobus již neopravovat. Na jaře 2007 byl vyřazen a odprodán do sbírky našeho sdružení. Před odprodejem došlo k demontáži informačního systému. Od roku 2008 probíhala oprava do stavu po vyrobení. Rekonstrukce byla ukončena na jaře roku 2011, kdy byl vůz zprovozněn a v květnu 2011 nasazen na nostalgickou linku Strašice – Dobřív – Mirošov u příležitosti hamernického dne v Dobřívě. Nyní je zařazen v expozici vozidel Muzea dopravy ve Strašicích.
Část tohoto textu byla převzata z Wikipedie a je uvolněna pod licencí CC-BY-SA 3.0. Další informace o vozidlu na webu Seznam-autobusu.
Odpovědná osoba: +420 603 453 724, p. Martin Šmíd