Rekonstrukce a opravy dalších vozidel

Rekonstrukční a opravárenská činnost spolkových vozidel

Opravárenská činnost na ostatních vozidlech spolku, zůstává poněkud zastíněna stěžejní a náročnou renovací autobusu Škoda 706 RTO – LUX, které je věnována samostatná stránka. Nicméně práce na jiných vozidlech probíhaly již od samých počátků našeho fungování a na této stránce Vám je představíme chronologicky.

Oprava trolejbusu 9 Tr HT26 ev.č. 323 (1979)

Oprava tohoto trolejbusu probíhala už při vzniku spolku v roce 2004 a byla dokončena v roce 2010 v dílnách PMDP, kterým trolejbus nyní náleží (více o vozidle na příslušné stránce).

Rekonstrukce rámu autobusu ŠD 11,  AK 41-51 (1977)

Od roku 2004 byla započata renovace autobusu ŠD 11, kdy v 1. etapě byl po demontáži kompletního vozu získán rám (podvozek) včetně pohonné jednotky. Bočnice autobusu byly sešrotovány. Zatímco rám vozu byl opraven dodavatelsky firmou Bonavia servis (patřící do ČSAD), motor, převodovka, ostatní technické části a zpětná montáž proběhla v zázemí spolku. Rekonstrukce rámu byly zakončena v roce 2008, od kdy je samostatně pojízdný rám vozu deponován ve Strašicích. Jeho čas přijde ve chvíli, kdy bude přistoupeno k renovaci zatím provozuschopného autobusu ŠD 11 r.z. PS 86-61. Tímto způsobem bude minimalizována nutná odstávka autobusu během rekonstrukce (více o vozidle na příslušné stránce).

Oprava autobusu Karosa LC 735, 2P8 45 35 (1983)

Oprava tehdy nově pořízeného vozidla začala na podzim roku 2007. Šlo o celkovou opravu vozu většího rozsahu, zejména u karoserie, kdy byly měněny jak profilové nosné díly, tak části vnějšího oplechování. Opravou prošly též brzdy vozu, zadní náprava a bylo nutno vyměnit palivovou nádrž, chladič i motor. V interiéru byly vyměněny sedadla a opraveny schody u předních i zadních dveří. Oprava byla zakončena v prvním čtvrtletí roku 2010 (více o vozidle na příslušné stránce).

Oprava autobusu ŠL 11 ev.č.282, PM 84-67 (1980)

Oprava tohoto autobusu probíhala prozatím ve dvou etapách. Při té první započaté hned po koupi v roce 2004, se dbalo zejména na technický stav vozidla, zatímco vnější vzhled byl celkem dobrý a lak stačilo prozatím rozleštit, či opravit jen místy. Vzhledem k tomu, že autobus byl několik let bez provozu a bez TK, bylo nutno před uvedením do provozu provést výměnu výfukového potrubí, opravu a přetěsnění reduktorů zadní nápravy, výměnu promaštěných zadních brzdových čelistí, opravu vstřikovacího čerpadla , palivové soustavy a také opravu poškozených silentbloků a držáků převodovky. Následně vůz zdárně absolvoval TK, obdržel do té doby deponované registrační značky a mohl začít jezdit.
Na podzim 2008 pak bylo přistoupeno k opravě vnějšku karoserie. Opravy doznaly zejména výztuhy karoserie v okolí kol a všechny ostatní korozí napadené části karoserie. Nově oplechována byla zejména spodní část karoserie. Na závěr byl autobus nově přelakován. Tato etapa byla zakončena na jaře 2009 (více o vozidle na příslušné stránce).

Zahájení opravy autobusu ŠKODA 706 RTO-TRST (1964)

V roce 2008 byla také zahájena oprava původně transfůzní stanice zastavěné do autobusu 706 RTO. K opravě bylo přikročeno v době, kdy byl již rozpracována oprava prvního autobusu ŠKODA 706 RTO-LUX, ale práce na něm byly pozastaveny z důvodu hledání výrobce okenních profilů a vhodného klempíře. Proto se rekonstrukční síly soustředily na tento autobus, který byl díky službám v armádě a malému počtu najetých km více ušetřen. Renovace byla dovedena do fáze hrubé stavby karoserie v základním nástřiku, bez oplechování, v pojízdném stavu. Takto rozpracované vozidlo bylo následně v roce 2010 zakonzervováno a práce se nejprve soustředily na stěhování zázemí do Strašic a pak na pokračování renovace autobusu 706 RTO-LUX (více na příslušných stránkách o vozidle na 706 RTO-TRST resp. o vozidle 706 RTO LUX).

Oprava autobusu Karosa B 731 ev.č. 385, 1P0 63 28 (1988)

Oprava tohoto autobusu byla taktéž prováděna v pracovně plodném období let 2007 – 2010. Tento vůz měl díky prodělané generální opravě, při které prošel částečnou modernizací, karoserii i pohonnou část v dobré kondici. Vadou, díky které byl autobus vyřazen ze stavu plzeňského DP, byla dopravní nehoda na zadní část vozu. Oprava měla za cíl jednak navrátit autobusu jeho původní tvar, ale také byly odstraněny předchozí modernizační zásahy a úpravy. Autobusu byl navrácen původní vzhled i interiér. Karoserie byla nově přelakována (zakázka lakovně PMDP), podlaha potažena původní gumovou krytinou a navráceny byly samozřejmě původní koženkové sedačky s pěnovými opěradly. Výměnou prošlo i vnitřní obložení stěn a stropu (více o vozidle na příslušné stránce).

Oprava autobusu Karosa C 734, 2P8 48 00 (1987)

Oprava karoserie autobusu proběhla v období roku 2011, dokončena byla v létě 2013. Karosářskou část opravy provedla externě firma Bonavia servis (patřící do ČSAD), lakování pak opět na zakázku lakovna v dílnách PMDP. Vlastními silami jsme si provedli kompletaci a montáž vozu, výměnu sedadel. Později, v roce 2017 byl ještě vyměněn motor autobusu, což si vyžádala akutní závada (více o vozidle na příslušné stránce).

Postupná oprava montážního vozu Praga V3S, 2P8 47 14 (1961)

Oprava tohoto vozidla probíhá po etapách, v závislosti na nutnosti. Po koupi byla v roce 2012 opravena kabina, která dostala nový lak, a byly odstraněny závady, aby vozidlo zdárně absolvovalo TK. Další část opravy nadešla v létě 2015, kdy byla snesena lávka montážní plošiny a vyrobena nová. Opravou prošlo také původní skládací zábradlí.V následujících letech 2016 a 2017 pak byly prováděny nutné opravy jako výměna manžet přední nápravy, oprava ruční brzdy, přezutí pneumatik zadních náprav a výměna palivové nádrže (více o vozidle na příslušné stránce).

Postupná oprava autobusu Škoda 21 Ab ev.č. 474, PMT 58-43 (2001)

První část oprav proběhla od podzimu 2012 do září 2013 a prodělaly jí zejména obě nadkolí zadní nápravy, včetně okolních částí. Bylo nutno nově vyrobit kapsy pro upevnění tlumičů pérování, opravit korozí zeslabená zvedací místa a provést novou pokládku části podlahy. Opravovány byly i další části vozidla, jako zadní pravá oblina, nebo levý přední podběh kola. Na závěr byla částečně přelakovaná karoserie a muselo být vyměněno přívodní palivové potrubí i demontovány a vyčištěny obě palivové nádrže.
Další odstávku, si na podzim 2016 vynutila závada motoru. Motor byl demontován i s automatickou převodovkou a tak toho bylo využito k další částečné opravě karoserie právě okolo zadní motorové části. Opravu následně prodělala i zrezivělá dveřní křídla. Tato část opravy byla zakončena po zimní přestávce na jaře 2018 (více o vozidle na příslušné stránce).

Ošetření spodku trolejbusu Škoda 15 Tr ev.č. 464 (1991)

Drobné opravy se dočkal i trolejbus 15 Tr, který se ze Strašic zpět do domovské Plzně na krátko dostal v červnu 2016, při příležitosti oslav 75 let provozu trolejbusů. Na trolejbusu byl očištěn spodek od koroze a proveden antikorozní nástřik. Oživení se dočkal také informační systém vozu (více o vozidle na příslušné stránce).

Komentáře jsou uzavřeny.