Škoda 706 RTO LUX

Autobus Škoda 706 RTO Lux v Lužné u Rakovníka.

Technické údaje o voze
Typ: Škoda 706 RTO Lux Míst k sezení: 36
Rok výroby: 1961 Míst k stání: 0
Karoserie: Karosa Vysoké Mýto Délka: 10,620 m
Typ motoru: Škoda 706 RT Výška: 2,980 m
Objem válců: 11781 cm3 Šířka: 2,500 m
Výkon: 117 kW Pohot. hmot.: 8,95 t
Podvozek: Liaz Rýnovice Celk. hmot.: 14,78 t

V roce 1956 byly vyrobeny dva prototypy nového typu autobusu ŠKODA 706 RTO. Jeden z nich byl představen na strojírenském veletrhu v Brně, kde získal velmi příznivé ohodnocení. Výrobek využíval osvědčeného podvozku n. p. Liaz Jablonec nad Nisou s použitím nových agregátů řady RT. Celokovová karoserie měla kostru ze svařovaných profilů a na podvozku spočívala prostřednictvím pryžových podložek. Přední a zadní čela karoserie byla zaoblená s výraznými panoramatickými okny. Ve výrobě bylo několik variant vozidla, které se lišily určením, výbavou a technickými parametry. Kromě domácích odběratelů byla velká část autobusů určena na export. Na výrobě tohoto typu autobusu se podílely podniky Karosa Vysoké Mýto, Liaz Rýnovice a SVA Holýšov. Celkem bylo do konce 70. let vyrobeno několik desítek tisíc kusů vozidel, jejichž licenční výroba probíhala i v Polsku pod značkou JELCZ. V běžném provozu se autobusy udržely až do počátku 80. let.

Tento náš autobus opustil brány výrobního závodu ve Vysokém Mýtě dne 22. února 1961 a byl přidělen ČSAD Klatovy, dopravnímu závodu Sušice. Tam sloužil až do 19. března 1975, kdy ho odkoupil oddíl kopané TJ Klatovy. Ten jej vlastnil celých 14 let, od roku 1989 je v soukromém vlastnictví a vystřídal několik majitelů. Současný majitel autobus získal 12. 6. 2000 za účelem zachování jako historické vozidlo a to dalo podnět ke vzniku RTO Clubu, později ŠKODA – BUS Klubu. Členové klubu uvedli autobus do současné podoby do dubna 2001. Od roku 2008 prochází autobus postupně celkovou opravou.

Další informace o vozidlu na webu Seznam-autobusu.

Odpovědná osoba: +420 608 411 256, p. Libor Had


Fotogalerie