Karosa B 732 ev.č. 423

Karosa B 732 ev.č. 423 při okružních jízdách v rámci výstavy Skvosty s vůní benzínu pózuje v zastávce Vodárna. Foto: Karel Šimána, 21.7.2019

Karosa B 732 ev.č. 423 v zastávce Vodárna. Foto: Karel Šimána, 21.7.2019

Technické údaje o voze
Typ: Karosa B 732.1654 Míst k sezení: 31
Rok výroby: 1992 Míst k stání: 59
Karoserie: Karosa Vysoké Mýto Délka: 11,170 m
Typ motoru: Euron Výška: 3,120 m
Objem válců: 11940 cm3 Šířka: 2,500 m
Výkon: 148,5 kW Pohot. hmot.: 9,5 t
Podvozek: samonosná karoserie Celk. hmot.: 16,0 t
 

Autobusy řady 700 nahradily na počátku osmdesátých let zdařilou řadu autobusů Š11. Vyráběly se od roku 1981 ve třech základních modifikacích B (městský), C (linkový) a LC (zájezdový). Později se výrobní program rozšířil i na kloubová vozidla v modifikacích pro městské a linkové provedení. Autobusy pro městský provoz byly zpočátku vybaveny pouze automatickou převodovkou PRAGA, ale po roce 1986 se začínaly osazovat i mechanickými pětistupňovými převodovkami. Výroba autobusů řady 700 skončila roku 1995 a byla nahrazena modernizovanou verzí řady 900.

Tento příměstský autobus s manuální pětistupňovou převodovkou, byl vyroben a zařazen do provozu u DP města Plzně (později Pmdp) v roce 1992, jako předposlední série vozů řady 700 (ev.čísel 412-426). Během provozu prošel nejprve střední opravou v dílnách DP (1999), při které byl autobus přelakován z původního továrního schematu červené a bílé do  městského schématu se dvěma odstíny červené  barvy. Další velká oprava přišla v roce 2004 ve firmě ZLINER Zlín. Byla to generální oprava, při které byl vyměněn rošt karoserie a střecha. Interiér vozu dostal protiskluzovou podlahovou krytinu ALTRO, sedadla Vogel a viditelnou změnou i zvenčí bylo dosazení audiovizuálního informačního systému BUSE. Poslední střední opravu autobus prodělal opět v dílnách DP v roce 2012, kdy došlo k výměně zkorodovaných částí oplechování a novému přelakování. V provozu se udržel 21 let, přesně do 2.7.2013, kdy byl odstaven a ponechán v záloze pro případ potřeby při plánované velké výluce tramvajových tratí v centru Plzně. Nakonec vůz do provozu ale nezasáhnul a v červenci 2014 byl odprodán našemu partnerovi. Vůz tak obohatil v Muzeu dopravy ve Strašicích flotilu vozů řady 700 o příměstskou verzi 732.

Část tohoto textu byla převzata z Wikipedie a je uvolněna pod licencí CC-BY-SA 3.0.

Další informace o vozidlu na webu Seznam-autobusu.

Odpovědná osoba: +420 775 211 408, p. Michal Fiala


Fotogalerie

Komentáře jsou uzavřeny.